Selamat datang. Website ini masih lagi dalam pra pelancaran. Masih terdapat bahagian-bahagian yang belum Siap sempurna. Daftarlah sekarang dan jadilah antara yang terawal untuk menduduki tempat teratas dan menjadi sebahagian yang berjaya dalam bidang MLM.............. Ini bukanlah website rasmi Cordysin Sdn Bhd. Web ini diwujudkan bagi mempromosikan IMTECH dan Ahli-ahlinya

Cordyceps dan Sistem Badan

1. Cordyceps dan Sistem Imuniti
Cordyceps meningkatkan aktiviti sel-sel NK iaitu sel-sel yang mencegah jangkitan penyakit dan mencegah pembentukan barah. Aktiviti sel-sel NK ini adalah mekanisma utama kepada daya imuniti badan.

2. Cordyceps dan Sistem Pernafasan
Cordyceps sangat berkesan meningkatkan penyembuhan masalah pernafasan seperti asma, batuk kronik dan kebengkakan saluran darah di paru-paru.

3. Cordyceps menambah baik fungsi buah pinggang.
Kajian yang dijalankan oleh pakar perubatan China, telah membuktikan seramai 51% pesakit buah pinggang telah sembuh dengan pengambilan Cordyceps selama 1 bulan dan peratusan terus meningkat dengan lanjutan pengambilan Cordyceps.

4. Cordyceps mengurangkan saiz tumor dan barah
Kajian di China keatas pesakit barah dan jenis berbeza menunjukkan, pengambilan purata 6gm Cordyceps sehari membantu menyembuhkan barah dan ketumbuhan. Cordyceps membantu meningkatkan aktiviti sel NK dan peningktan daya imuniti dalam melawan sd-sel barah.

5. Cordyceps dan Penyakit Jantuag dan Strok
Cordyceps berkesan mengurangkan paras lipoproteinemia darah dan mencegah pengerasan saluran darah, penyakit jantung koronari dan angin ahmar atau strok.

6. Cordyceps dan fungsi hati
Kajian di China pada tahun 1994 Cordyceps dan fungsi hati, seramai 70 pesakit hepatitis B dan sirhosishepatic yang serius. Setelah di beri rawatan Cordyceps selama beberapa minggu didapati 68% memberikan tindakbalas klinikal positif.

7. Cordyceps dan kesihatan fungsi seksual
Polisakarida dan glikoprotein dalam Cordyceps berfungsi seperti LH yang merangsang sistesis hormon testosterone. Selain itu Cordyceps mengurangkan tekanan darah dengan meningkatkan paras nitric oksida yang membantu merawat tekanan darah tinggi dan masalah mati pucuk.

8. Cordyceps meningkatkan stamina dan mengurangkan keletihan kronik
Cordyceps juga membantu mempercepatkan pemulihan daripada keletihan, memperbaiki fungsi fizikal badan dan membekal tenaga. Ia juga sesuai untuk ahli sukan dan mereka yang bekerja menggunakan tenaga fizikal yang banyak.

No comments: