Selamat datang. Website ini masih lagi dalam pra pelancaran. Masih terdapat bahagian-bahagian yang belum Siap sempurna. Daftarlah sekarang dan jadilah antara yang terawal untuk menduduki tempat teratas dan menjadi sebahagian yang berjaya dalam bidang MLM.............. Ini bukanlah website rasmi Cordysin Sdn Bhd. Web ini diwujudkan bagi mempromosikan IMTECH dan Ahli-ahlinya

Soalan Lazim

1. Siapa yang seharusnya mengambil Cordyceps ?
Cordyceps ialah suplemen yang seharusnya diambil oleh mereka yang sentiasa aktif, gaya hidup sibuk, atlit, lelaki dan wanita, dewasa, pesakit dalam rawatan dan golongan warga emas.

2. Bilakan masa sesuai mengambil Cordyceps ?
Bila-bila masa. Tapi anda dinasihatkan mengambil semasa perut kosong ataupun sebelum mengambil makanan.

3. Adakah pengambilan Cordyceps dalam suatu jangkamasaakan menyebabkan ia kurang berkesan ?
Tidak. Cordyceps mengandungi nutrient yang diperlukan oleh badan setiap hari. Oleh itu badan menggunakannya untuk mengekalkan kesihatan.

4. Berapa lama kesan dan faedah pengambilan Cordyceps boleh dirasai ?
Cordyceps harus di ambil secara berterusan untuk hasil yang berterusan. Kesan awal mungkin dalam masa seminggu pertama dan kesan yang sesuai selalunya dalam masa 3-6 minggu. Ia juga bergantung kepada individu itu sendiri seperti status kesihatan, aktiviti harian dan penjagaan pemakanan.

5. Bolehkah Cordyceps diambil setiap hari selama berminggu atau berbulan-bulan?
Sukar untuk dikatakan kerana tiada kajian khusus tentang penggunaannya untuk suatu jangkamasa lama. Walaupun begitu, pengambilan mengikut yang disarankan adalah digalakkan.

6. Saya mengambil ubat daripada doktor untuk merawat penyakit saya. Adakah saya boleh mengambil Cordyceps dan ubat sekali gus ?
Ubat-ubatan farmasi adalah sintetik dan ía adalah bahan kimia. Sesetengah bahan kimia
farmaseutikal boleh memusnahkan sesuatu nutrient atau sebatian semulajadi dalam makanan. Oleh itu, anda dinasihatkan untuk mengambil Cordyceps atau apa-apa herba 1 —2 jam sebelum atau selepas mengambil ubat tersebut

7. Cordyceps boleh meningkatkan prestasi seksual lelaki. Adakah wanita boleh mengambilnya ?
Cordyceps memang bertindak menggalakkan mengaktifkan kelenjar hormone bagi menghasilkan hormon lelaki Ia juga bertindak ke atas sistem endokrin wanita untuk meningkatkan penghasilan hormon kesuburan wanita. Walaupun begitu, sistem dan organ seksual lelaki dan wanita berbeza. Jadi tiada masalah kepada lelaki atau wanita. Contohnya, Cordyceps merangsang hormon lelaki untuk menggalakkan penghasilan dan kualiti sperma lelaki. Bagi wanita, masalah ini tidak timbul kerana wanita tidak mempunyai kilang sperma seperti lelaki.

8. Siapa yang tidak digalakkan mengambil Cordyceps ?
Wanita hamil, menyusu serta bayi tidak digalakkan mengambil Cordyceps. Walaubagaimanapun anda dinasihatkan berjumpa pakar. Untuk masa sekarang ini, tiada kajian yang menunjukkan golongan tersebut tidak boleh mengambil Cordyceps.

No comments: